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Uppsala, Suède, avril 2015
Uppsala, Suède, avril 2015
Sur cette page

Publications

2024

  1. Sébastien Combéfis. Card-Based Activity to Raise People's Awareness about how the Digital World Works. Dans Actes locaux de la 17ème International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives (ISSEP 2024), 126-129, Budapest, Hongrie, octobre 2024. PDFPoster

2023

  1. Sébastien Combéfis. Artificial Intelligence in Primary and Secondary Education: a Review of Educational Activities Development. Dans Actes locaux de la 16ème International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives (ISSEP 2023), 3-13, Lausanne, Suisse, octobre 2023. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis, and Steve Tumson. Raising Young Pupils and Students' Awareness Levels About the Impacts of Digital Technologies on the Environment, Climate, Health and Well-Being Through a Challenge. Dans Actes de Frontiers in Education 2023 (FIE 2023), College Station, TX, USA, octobre 2023. PDFSlides
  3. Sébastien Combéfis. Using Continuous Competency-Based Assessment as a Success Support Service in Higher Education. Dans Actes de Frontiers in Education 2023 (FIE 2023), College Station, TX, USA, octobre 2023. PDFSlides

2022

  1. Sébastien Combéfis, et Virginie Van den Schrieck. Continuous Competency-Based Assessment: Impact of Regular Student Involvement on their Performances and Success. Dans Actes de Frontiers in Education 2022 (FIE 2022), Uppsala, Suède, octobre 2022. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis. Automated Code Assessment for Education: Review, Classification and Perspectives on Techniques and Tools. Software, 1(1):3-30, 2022. PDF

2021

  1. Sébastien Combéfis. Conception d'un cours entièrement dispensé à distance combinant les concepts de microcours et d'évaluations par compétences. Synergies Turquie, 14:103-117, 2021. PDF
  2. Sébastien Combéfis, et Virginie Van den Schrieck. Transforming a Course with a Traditional Evaluation into a Competency-Based Assessment Approach: a Practical Experiment. Dans Actes de Frontiers in Education 2021 (FIE 2021), Lincoln, NE, USA, octobre 2021. PDFSlides
  3. Sébastien Combéfis. A COVID-19 Teaching Experiment: Combining Competency-Based Assessment and Micro-Courses to Teach Technical and Non-Technical Skills. Dans Actes de Frontiers in Education 2021 (FIE 2021), Lincoln, NE, USA, octobre 2021. PDFSlides

2020

  1. Sébastien Combéfis, et Gabrielė Stupurienė. Bebras Based Activities for Computer Science Education: Review and Perspectives. Dans Actes de la 13ème International Conference on Informatics in School: Situation, Evaluation, Problems (ISSEP 2020), 15-29, Tallinn, Estonie, novembre 2020. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis, et Guillaume de Moffarts. Reinventing Evaluations with Competency Based Assessments: a Practical Experiment with Future Computer Science Engineers. Dans Actes de Frontiers in Education 2020 (FIE 2020), Uppsala, Suède, octobre 2020. PDFSlides
  3. Guillaume de Moffarts, et Sébastien Combéfis. Challengr, a Classroom Response System for Competency Based Assessment and Real-Time Feedback with Micro-Contests. Dans Actes de Frontiers in Education 2020 (FIE 2020), Uppsala, Suède, octobre 2020. PDFSlides

2019

  1. Sébastien Combéfis. The Only Way to Create the Skills of the Future is to Disrupt the Education of Today. Keynote présentée au 1er Global Forum for Education and Learning (GFEL 2019), Dubaï, Émirats arabes unis, décembre 2019. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis, et Guillaume de Moffarts. Automated Generation of Computer Graded Unit Testing-Based Programming Assessments for Education. Dans Actes de la 6ème International Conference on Computer Science, Engineering and Information Technology (CSEIT 2019), 91-100, Zurich, Suisse, novembre 2019. PDFSlides
  3. Sébastien Combéfis, et Guillaume de Moffarts. Learning Computer Science at a Fair with an Escape Game. Dans Actes locaux de la 12ème International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives (ISSEP 2019), 93-95, Larnaca, Chypre, novembre 2019. PDFPoster
  4. Pablo Nicaise, François Wyngaerden, Hélène Garin, Sébastien d'Oreye de Lantremange, Sébastien Combéfis, et Vincent Lorant. Does the Structure of the Personal Networks of Patients with Severe Mental Illness Differ from the Common Types Found in the General Population?. Présenté à la 4ème European Conference on Social Networks (EUSN 2019), Zurich, Suisse, septembre 2019. PDF
  5. Sébastien Combéfis, Guillaume de Moffarts, et Mile Jovanov. TLCS: A Digital Library with Resources to Teach and Learn Computer Science. Dans Olympiads in Informatics, 13:3-20, 2019. PDFSlides
  6. Sébastien d'Oreye de Lantremange, Sébastien Combéfis, Hélène Garin, François Wyngaerden, Pablo Nicaise, et Vincent Lorant. A Generic and Flexible Analysis Framework to Categorise Social Support Networks. Présenté à la XXXIX Sunbelt Social Networks Conference (Sunbelt 2019), Montréal, QC, Canada, juin 2019. PDF

2017

  1. Sébastien Combéfis, Saïkou Ahmadou Barry, Martin Crappe, Mathieu David, Guillaume de Moffarts, Hadrien Hachez, et Julien Kessels. Learning and Teaching Algorithm Design and Optimisation Using Contests Tasks. Dans Olympiads in Informatics, 11:19-28, 2017. PDF
  2. Chang Liu, Sébastien Combéfis, Judith Bishop, et Tao Xie. Workshop Proposal: The Third International Workshop on Coding and Human aspects of Educational Software Engineering (CHESE 2017). PDF
  3. Guillaume Brat, Sébastien Combéfis, Dimitra Giannakopoulou, Charles Pecheur, Franco Raimondi, et Neha Rungta. Formal Analysis of Multiple Coordinated HMI Systems. Dans Benjamin Weyers, Judy Bowen, Alan Dix, et Philippe Palanque, Eds., The Handbook of Formal Methods in Human-Computer Interaction, ch. 15, 405-431, 2017.
  4. Guillaume Maudoux, Charles Pecheur, et Sébastien Combéfis. Learning Safe Interactions and Full-Control. Dans Benjamin Weyers, Judy Bowen, Alan Dix, and Philippe Palanque, Eds., The Handbook of Formal Methods in Human-Computer Interaction, ch. 11, 297-317, 2017.

2016

  1. Sébastien Combéfis, et Arnaud Schils. Automatic Programming Error Class Identification with Code Plagiarism-Based Clustering. Dans Actes de la 2ème Int'l Code Hunt Workshop on Educational Software Engineering (CHESE 2016), 1-6, Seattle, WA, USA, novembre 2016. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis, Gytautas Beresnevičius, et Valentina Dagienė. Learning Programming through Games and Contests: Overview, Characterisation and Discussion. Dans Olympiads in Informatics, 10:39-60, 2016. PDF
  3. Sébastien Combéfis, Dimitra Giannakopoulou, et Charles Pecheur. Automatic Detection of Potential Automation Surprises for ADEPT Models. Dans IEEE Transactions on Human-Machine Systems, 46(2):267-278, 2016. PDF
  4. Sébastien Combéfis, Marie-Françoise Lefebvre, Quentin Lurkin, Cédric Marchand, et Philippe Melotte. TeachEng, a Multi-Paradigm MOOCs Provider Platform to Teach Future Engineers. Dans Actes du European MOOCs Stakeholders Summit 2016 (EMOOCs 2016), 521-525, Graz, Autriche, février 2016. PDFPoster

2015

  1. Sébastien Combéfis, Corentin Vande Kerckhove, et Peter Van Roy. Transforming a University Course into a Two-public Sustainable MOOC. Présenté au HybridEd Workshop: MOOC-based Models for Hybrid Pedagogies (HybridEd 2015), Toledo, Espagne, septembre 2015. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis, et Chantal Poncin. Web Platform to Support Teaching Programming with Snap! and Manage Pupils' Learning. Dans Actes de la Scratch Conference 2015 (Scratch2015AMS), Amsterdam, Pays-Bas, aout 2015. PDFSlides
  3. Sébastien Combéfis, et Alexis Paques. Pythia reloaded: an Intelligent Unit Testing-Based Code Grader for Education. Dans Actes de la 1ère Int'l Code Hunt Workshop on Educational Software Engineering (CHESE 2015), 5-8, Baltimore, MD, USA, juillet 2015. PDFSlides
  4. Sébastien Combéfis, et Alexis Paques. Organising National Olympiads in Informatics: a Review of Selection Processes, Trainings and Promotion Activities. Dans Olympiads in Informatics, 9:15-26, 2015. PDF
  5. Guillaume Maudoux, Sébastien Combéfis, et Charles Pecheur. Tasks Decomposition of System Models for Human-Machine Interaction Analysis. Dans Actes du Workshop on Formal Methods in Human Computer Interaction (FoMHCI 2015), 7-12, Duisburg, Allemagne, juin 2015. PDF
  6. Sébastien Combéfis, et Peter Van Roy. Three-Step Transformation of a Traditional University Course into a MOOC: a LouvainX Experience. Dans Actes du European MOOCs Stakeholders Summit 2015 (EMOOCs 2015), 76-80, Mons, Belgique, mai 2015. PDFSlides

2014

  1. Sébastien Combéfis, et Jérémy Wautelet. Programming Trainings and Informatics Teaching Through Online Contests. Dans Olympiads in Informatics, 8:21-34, 2014. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis. Enseigner des outils méthodologiques et former une attitude professionnelle en BAC 1 par un projet disciplinaire : Mise en place et évaluation d’un dispositif d’aide à la réussite. Mémoire de master complémentaire. Université catholique de Louvain (UCLouvain), Belgique, juin 2014. PDFSlides
  3. Sébastien Combéfis, Fabien Duchêne, et Virginie Van den Schrieck. APP0, ou la découverte du monde universitaire par des compétences techniques au service de l'intégration sociale. Présenté au 28ème Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire (AIPU 2014), Mons, Belgique, mai 2014. PDFSlides
  4. Sébastien Combéfis, et Chantal Poncin. Intégration d'un service d'aide à la réussite dans un programme d'études, ou comment passer d'un SAR à un cours dans un programme, en passant par un atelier de formation professionnelle. Présenté au 28ème Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire (AIPU 2014), Mons, Belgique, mai 2014. Slides
  5. Sébastien Combéfis, Dimitra Giannakopoulou, et Charles Pecheur. State Event Models for the Formal Analysis of Human-Machine Interactions. Dans Actes du Formal Verification and Modeling in Human-Machine Systems AAAI Spring Symposium (FVHMS 2014), 15-20, Palo Alto, CA, USA, mars 2014. PDFSlides
  6. Sébastien Combéfis, Adrien Bibal, et Peter Van Roy. Recasting a Traditional Course into a MOOC by Means of a SPOC. Dans Actes du European MOOCs Stakeholders Summit 2014 (EMOOCs 2014), 205-208, Lausanne, Suisse, février 2014. PDFSlides

2013

  1. Sébastien Combéfis, et Jean-François Rees. The LouvainX Courses: Selection, Support and On-campus Activities. Poster présenté au edX Consortium Meeting, Boston, MA, USA, novembre 2013. Poster
  2. Sébastien Combéfis, Adrien Bibal, et Peter Van Roy. Recasting a Traditional Course into a MOOC by Means of a SPOC. Poster présenté au edX Consortium Meeting, Boston, MA, USA, novembre 2013. Poster
  3. Sébastien Combéfis. A Formal Framework for the Analysis of Human-Machine Interactions. Thèse de doctorat. Université catholique de Louvain (UCLouvain), Belgique, novembre 2013. PDFSlidesSlides
  4. Sébastien Combéfis, Virginie Van den Schrieck, et Alexis Nootens. Growing Algorithmic Thinking Through Interactive Problems to Encourage Learning Programming. Dans Olympiads in Informatics, 7:3-13, 2013. PDFSlides

2012

  1. Sébastien Combéfis, et Vianney le Clément de Saint-Marcq. Teaching Programming and Algorithm Design with Pythia, a Web-Based Learning Platform. Dans Olympiads in Informatics, 6:31-43, 2012. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis, et Charles Pecheur. Automatic Generation of Full-Control System Abstraction for Human-Machine Interaction. Dans Actes du Workshop on Formal Methods in Human-Machine Interaction (Formal H 2012), 9-11, Londres, UK, mai 2012. PDF
  3. Jim Plumat, Chantal Poncin, Delphine Ducarme, et Sébastien Combéfis. Passer d'un « Service d'Aide à la Réussite » à des « Ateliers de Formation Professionnelle » ou comment passer d'un SAR, une béquille ? - à un AFP, un piolet !. Dans Actes du 27ème Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire (AIPU 2012), Trois-Rivières, QC, Canada, mai 2012. PDFSlides

2011

  1. Sébastien Combéfis, Dimitra Giannakopoulou, Charles Pecheur, et Peter Mehlitz. A JavaPathfinder Extension to Analyse Human-Machine Interactions. Dans Actes du Java Pathfinder Workshop 2011 (JPF Workshop 2011), Lawrence, KA, USA, novembre 2011. PDFSlides
  2. Sébastien Combéfis, Dimitra Giannakopoulou, Charles Pecheur, et Michael Feary. Learning System Abstractions for Human Operators. Dans Actes du 2011 International Workshop on Machine Learning Technologies in Software Engineering (MALETS 2011), 3-10, Lawrence, KA, USA, novembre 2011. PDFSlides
  3. Sébastien Combéfis, Dimitra Giannakopoulou, Charles Pecheur, et Michael Feary. A Formal Framework for Design and Analysis of Human-Machine Interaction. Dans Actes de la 2011 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics (SMC 2011), 1801-1808, Anchorage, AK, USA, octobre 2011. PDFSlides
  4. Sébastien Combéfis, et Damien Leroy. Belgian Olympiads in Informatics: The Story of Launching a National Contest. Dans Olympiads in Informatics, 5:131-139, 2011. PDFSlides

2009

  1. Sébastien Combéfis, et Charles Pecheur. LTS-Based Analysis of Interactive Systems. Poster présenté au MoVES Annual Meeting, Louvain-la-Neuve, Belgique, décembre 2009. Poster
  2. Sébastien Combéfis. Operational Model: Integrating User Tasks and Environment Information with System Model. Présenté au 3ème International Workshop on Formal Methods for Interactive Systems (FMIS 2009), Eindhoven, Pays-Bas, novembre 2009. PDFSlides
  3. Sébastien Combéfis, et Charles Pecheur. A Bisimulation-Based Approach to the Analysis of Human-Computer Interaction. Dans Actes du ACM SIGCHI Symposium on Engineering Interactive Computing Systems (EICS 2019), 101-110, Pittsburgh, PA, USA, juillet 2009. PDFSlides

2008

  1. Sébastien Combéfis. Formal Analysis of Human-Automation Interaction. Dans Actes de la 8ème International Summer School on MOdelling and VErifying parallel Processes (MOVEP 2008), Orléans, France, juin 2008. PDFSlides

2007

  1. Sébastien Combéfis, et Jean Miller. Viral Marketing and Community Detection Algorithm. Mémoire de master. Université catholique de Louvain (UCLouvain), Belgique, juin 2007. PDF